Regulamin sklepu internetowego biżuweria.pl
§1
Postanowienia wstępne
  1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.bizuweria.pl, prowadzony jest przez Weronikę Briegmann, oraz Łukasza Briegmann prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Łukasz Briegmann, z siedzibą w miejscowości Jania Góra 9, 86-182 Świekatowo, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP5591978408, REGON 369837166.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2
Definicje
§3
Kontakt ze Sklepem
  1. Adres Sprzedawcy: Jania Góra 9, 86-182 Świekatowo
  2. Adres e-mail Sprzedawcy:
    • weronikowoart@gmail.com,
    • lukaszb.psp@gmail.com.,
    • bizuweria@gmail.com
  3. Numer telefonu Sprzedawcy:
    • 888 759 957 – Weronika,
    • 886 373 318 – Łukasz
  4. Właściciel oraz numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
    • Łukasz Briegmann
    • nr rachunku :11 1870 1045 2078 1061 0747 0001
    • rachunek prowadzony w: Nest Bank SA, ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do soboty w godzinach 9-17.
§4
Wymagania techniczne
  1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
  1. Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  2. Włączona obsługa plików cookies,
  3. Zainstalowany program FlashPlayer,
§5
Informacje ogólne
  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu lub zamawiane według potrzeb Klienta możliwe jest przez podanie niezbędnych informacji, danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
  4. Produkty dostępne w Sklepie są ręcznie wykonywane w oparciu o zakupione półprodukty.
  5. Dostarczony produkt może nieznacznie różnić się od egzemplarza prezentowanego w Sklepie.
§6
Zasady składania Zamówienia, zawierania umowy sprzedaży
  1. W celu złożenia Zamówienia, zawarcia umowy sprzedaży należy:
    • wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „dodaj do koszyka” (lub równoznaczny)(można wybrać większą ilość produktów), następnie przejść do strony „koszyk”,  i skorzystać z wybranej formy płatności, dostawy itp., podając niezbędne informacje konieczne do prawidłowej realizacji umowy.
  2. Inne formy składania zamówienia:
    • formularz zamówienia produktu
    • kontakt za pomocą komunikatora na stronie https://pl-pl.facebook.com/bizuweria/
    • kontakt za pomocą wiadomości e-mail na adres: bizuweria@gmail.com
    • kontakt telefoniczny
  3. Składając indywidualne zamówienie należy podać niezbędne informacje do jego realizacji:
    • opis zdobienia które ma zostać namalowane, rodzaju biżuterii oraz szczegółów jej wykonania (rozmiar, wzór oprawy, rodzaj mocowania, itp.) (dotyczy zamówienia produktu wg indywidualnego opisu)
    • dane odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu,
    • wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu),
    • wpisać dane do faktury (jeśli ma zostać wystawiona), jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  4. Produkty tworzone według indywidualnego zamówienia mogą wymagać uiszczenia przedpłaty wynoszącej do 50% całkowitej ceny produktu. O konieczności jej uiszczenia decyduje Sprzedawca po ustaleniu szczegółów zamówienia, o czym poinformuje Konsumenta przed przyjęciem zamówienia.
  5. Po wysłaniu zamówienia, Klient otrzyma od Sprzedawcy wiadomość zawierającą szczegóły dotyczące realizacji zamówienia takie jak. dostępność wybranego przedmiotu, możliwy termin realizacji, nadany numer zamówienia, cenę oraz dane do przelewu itp.
  6. Od momentu otrzymania zamówienia Sprzedawca zobowiązuje się  je zrealizować (tj. wysłać do Kupującego) w ciągu 14 dni. Sprzedawca zastrzega możliwość wydłużenia czasu realizacji zamówienia z przyczyn na które nie ma wpływu – np. brak niezbędnych półproduktów, lub opóźniające się ich dostawy. Kupujący zostanie o ewentualnym opóźnieniu niezwłocznie poinformowany i będzie miał prawo do zmiany zamówienia, lub rezygnacji z niego.
  7. Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
    • Przesyłka pocztowa,
    • Przesyłka kurierska,
    • Przesyłka do paczkomatu.
    • Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy.
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    • Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
    • Płatność za pomocą serwisu PayPal
    • Płatność gotówką, lub kartą – w przypadku odbioru osobistego
      Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§8
Wykonanie umowy sprzedaży
  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości do, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży gotowego produktu, lub terminie 3 dni kalendarzowych od zaakceptowania produktu wykonanego wg indywidualnego opisu  – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  4. Produkt kupiony za pośrednictwem sklepu internetowego, zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie 14 dni po zaksięgowaniu wpłaty – w przypadku płatności przelewem (z zastrzeżeniem ustępu 6 niniejszego paragrafu).Sprzedawca zastrzega możliwość wydłużenia czasu realizacji zamówienia z przyczyn na które nie ma wpływu – np. brak niezbędnych półproduktów, lub opóźniające się ich dostawy. Kupujący zostanie o ewentualnym opóźnieniu niezwłocznie poinformowany i będzie miał prawo do zmiany zamówienia, lub rezygnacji z niego.
  5. Produkty wykonywane według indywidualnych zamówień, w zależności od rodzaju, złożoności zamówienia wymagają czasu na jego wytworzenie, a termin realizacji oraz forma zapłaty (czy wymagana będzie przedpłata) określany jest w trakcie składania zamówienia przed przyjęciem go do realizacji.
  6. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  7. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Unii Europrejskiej.
  8. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
§9
Prawo odstąpienia od umowy
  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. Skutki odstąpienia od Umowy:
    • W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
    • W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument zwraca Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie poniesione przez Sprzedawcę koszty robocizny, półproduktów i innych materiałów, zużytych do dnia odstąpienia od umowy. Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach poniesionych w celu realizacji zamówienia do dnia odstąpienia od Umowy, niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania wiadomości o odstąpieniu od Umowy.
    • W przypadku gdy Sprzedawca nie poniósł kosztów w związku z realizacją zamówienia do dnia odstąpienia od Umowy, zwraca przedpłatę Konsumentowi w całości niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
    • Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
    • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    • Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
    • Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
    • Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
    • W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
    • Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
      w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
      o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
§10
Reklamacja i gwarancja
  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  5. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
    • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    • Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§12
Dane osobowe w Sklepie internetowym
  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§13
Postanowienia końcowe
  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  3. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.