Regulamin sklepu internetowego biżuweria.pl
§1
Postanowienia wstępne
-
Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.bizuweria.pl, prowadzony jest przez Weronikę Briegmann, oraz Łukasza Briegmann prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Łukasz Briegmann, z siedzibą w miejscowości Jania Góra 9, 86-182 Świekatowo, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP5591978408, REGON 369837166.
-
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2
Definicje
-
Konsument– osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Łukasz Briegmann, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP5591978408, REGON 369837166
-
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
-
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
-
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.bizuweria.pl.
-
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
-
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia lub innej dostępnej formy, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
-
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
-
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, lub innej dostępnej formy kontaktu. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§3
Kontakt ze Sklepem
-
Adres Sprzedawcy: Jania Góra 9, 86-182 Świekatowo
-
Adres e-mail Sprzedawcy:
-
weronikowoart@gmail.com,
-
lukaszb.psp@gmail.com.,
-
bizuweria@gmail.com
-
Numer telefonu Sprzedawcy:
-
888 759 957 – Weronika,
-
886 373 318 – Łukasz
-
Właściciel oraz numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
-
Łukasz Briegmann
-
nr rachunku :11 1870 1045 2078 1061 0747 0001
-
rachunek prowadzony w: Nest Bank SA, ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa
-
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
-
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do soboty w godzinach 9-17.
§4
Wymagania techniczne
-
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
-
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową. Zaleca się stosowanie następujących przeglądarek:
-
Internet Explorer 5.0 lub wyższa,
-
Mozilla 1.3 lub wyższa,
-
Google Chrome
-
Safari,
-
Opera.
-
Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
-
Włączona obsługa plików cookies,
-
Zainstalowany program FlashPlayer,
§5
Informacje ogólne
-
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
-
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu lub zamawiane według potrzeb Klienta możliwe jest przez podanie niezbędnych informacji, danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
-
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
- Produkty dostępne w Sklepie są ręcznie wykonywane w oparciu o zakupione półprodukty.
- Dostarczony produkt może nieznacznie różnić się od egzemplarza prezentowanego w Sklepie.
§6
Zasady składania Zamówienia, zawierania umowy sprzedaży
-
W celu złożenia Zamówienia, zawarcia umowy sprzedaży należy:
-
wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „dodaj do koszyka” (lub równoznaczny)(można wybrać większą ilość produktów), następnie przejść do strony „koszyk”, i skorzystać z wybranej formy płatności, dostawy itp., podając niezbędne informacje konieczne do prawidłowej realizacji umowy.
-
Inne formy składania zamówienia:
-
formularz zamówienia produktu
-
-
kontakt za pomocą wiadomości e-mail na adres: bizuweria@gmail.com
- kontakt telefoniczny
-
Składając indywidualne zamówienie należy podać niezbędne informacje do jego realizacji:
-
opis zdobienia które ma zostać namalowane, rodzaju biżuterii oraz szczegółów jej wykonania (rozmiar, wzór oprawy, rodzaj mocowania, itp.) (dotyczy zamówienia produktu wg indywidualnego opisu)
-
dane odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu,
-
wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu),
-
wpisać dane do faktury (jeśli ma zostać wystawiona), jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
-
Produkty tworzone według indywidualnego zamówienia mogą wymagać uiszczenia przedpłaty wynoszącej do 50% całkowitej ceny produktu. O konieczności jej uiszczenia decyduje Sprzedawca po ustaleniu szczegółów zamówienia, o czym poinformuje Konsumenta przed przyjęciem zamówienia.
-
Po wysłaniu zamówienia, Klient otrzyma od Sprzedawcy wiadomość zawierającą szczegóły dotyczące realizacji zamówienia takie jak. dostępność wybranego przedmiotu, możliwy termin realizacji, nadany numer zamówienia, cenę oraz dane do przelewu itp.
-
Od momentu otrzymania zamówienia Sprzedawca zobowiązuje się je zrealizować (tj. wysłać do Kupującego) w ciągu 14 dni. Sprzedawca zastrzega możliwość wydłużenia czasu realizacji zamówienia z przyczyn na które nie ma wpływu – np. brak niezbędnych półproduktów, lub opóźniające się ich dostawy. Kupujący zostanie o ewentualnym opóźnieniu niezwłocznie poinformowany i będzie miał prawo do zmiany zamówienia, lub rezygnacji z niego.
-
Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
-
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
-
Przesyłka pocztowa,
-
Przesyłka kurierska,
-
Przesyłka do paczkomatu.
-
Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy.
-
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
-
Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
-
Płatność za pomocą serwisu PayPal
-
Płatność gotówką, lub kartą – w przypadku odbioru osobistego
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§8
Wykonanie umowy sprzedaży
-
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości do, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
W przypadku płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży gotowego produktu, lub terminie 3 dni kalendarzowych od zaakceptowania produktu wykonanego wg indywidualnego opisu – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
-
Produkt kupiony za pośrednictwem sklepu internetowego, zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie 14 dni po zaksięgowaniu wpłaty – w przypadku płatności przelewem (z zastrzeżeniem ustępu 6 niniejszego paragrafu).Sprzedawca zastrzega możliwość wydłużenia czasu realizacji zamówienia z przyczyn na które nie ma wpływu – np. brak niezbędnych półproduktów, lub opóźniające się ich dostawy. Kupujący zostanie o ewentualnym opóźnieniu niezwłocznie poinformowany i będzie miał prawo do zmiany zamówienia, lub rezygnacji z niego.
-
Produkty wykonywane według indywidualnych zamówień, w zależności od rodzaju, złożoności zamówienia wymagają czasu na jego wytworzenie, a termin realizacji oraz forma zapłaty (czy wymagana będzie przedpłata) określany jest w trakcie składania zamówienia przed przyjęciem go do realizacji.
-
W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Unii Europrejskiej.
-
Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
§9
Prawo odstąpienia od umowy
-
Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
-
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
-
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
-
Skutki odstąpienia od Umowy:
-
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument zwraca Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie poniesione przez Sprzedawcę koszty robocizny, półproduktów i innych materiałów, zużytych do dnia odstąpienia od umowy. Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach poniesionych w celu realizacji zamówienia do dnia odstąpienia od Umowy, niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania wiadomości o odstąpieniu od Umowy.
-
W przypadku gdy Sprzedawca nie poniósł kosztów w związku z realizacją zamówienia do dnia odstąpienia od Umowy, zwraca przedpłatę Konsumentowi w całości niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
-
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
-
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
-
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
-
W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
-
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
§10
Reklamacja i gwarancja
-
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
-
W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
-
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
-
Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
-
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
-
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
-
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
-
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§12
Dane osobowe w Sklepie internetowym
-
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
-
Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
-
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
-
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
-
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
-
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§13
Postanowienia końcowe
-
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
-
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Like this:
Like Loading...